اعطای تسهیلات مقاوم سازی به ۸۴۰۰ خانوار روستایی در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، گفت: در سال جاری تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی به ۸۴۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سطح استان زنجان اعطا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن رو.ستایی در سال جاری ۱۱ هزار  و ۹۰۰ فقره می باشد، اظهار کرد: تاکنون ۹ هزار و ۲۳۳ فقره با بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات انعقاد قرارداد شده است .

وی با اشاره به اینکه، در سال جاری عملیات ساخت و ساز  ۸۴۰۰  واحد مسکونی با دریافت تسهیلات مسکن روستایی آغاز شده است، افزود: از این تعداد ۵ هزار واحد مسکونی روستایی به بهره برداری رسیده است و مابقی نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال تکمیل است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، همکاری بانک های عامل با متقاضیان روستایی جهت دریافت تسهیلات مسکن را امری ضروری دانست و گفت: در صورت همکاری بانک های عامل با متقاضیان روستایی، ما می توانیم تا پایان سال کل سهمیه استان که ۱۱هزار  و ۹۰۰ فقره می باشد را به بهره برداری برسانیم.

خواجه ای  با بیان اینکه، جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد، و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

وی احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی،  تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستائیان را امری مهم و ضروری دانست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان  با اشاره به اینکه، این نهاد در  جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی روستایی کشور همواره رتبه برتر را کسب نموده، خاطر نشان کرد: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha